Hall

Old Line

Henry Ford. Jméno, ikona. Vizionář. Zarputilý a nesmlouvavý podnikatel. Člověk, který beze sporu postavil Ameriku na kola. Je pro nás ohromnou ctí, vzdát hold jeho jménu a odkazu. V popředí skutečné fotografie z roku 1917 pomalu stavíme repliku výrobní linky. Té slavné výrobní linky, která dala světu význam slov sériová výroba. Nejsme hotovi a ještě to bude nějaký čas trvat, ale již nyní můžete obdivovat tu jednoduchost řešení jednoho z nejslavnějších vozů všech dob, Fordu T.

A co o své Plechové Lízince, jak se "téčku" také přezdívá, řekl sám Henry? "Postavím auto pro masy. Bude dost velké pro rodinu, ale také dost malé na to, aby s ním jeden člověk mohl jezdit a starat se o něj. Bude vyrobeno z nejlepších materiálů, nejlepšími zaměstnanci, s nejjednodušší konstrukcí, kterou je moderní inženýrství schopno vymyslet. Ale bude tak levné, že každý člověk pracující za dobrý plat bude vlastnit jedno - a užívat si se svou rodinou mnoho hodin radosti pod božím širým nebem."  ...a jak řekl, tak udělal. Poslední Ford T, vyrobený v Detroitu nesl výrobní číslo 15 007 033..

Vybrali jsme pro vás

Ford T 1923

Vůz pochází ze státu New Jersey, z města Paramus a předchozí majitel jezdí za prací do Brooklinu. Toto auto má najeto jen 9 800 mil. Osud byl k němu mimořádně shovívavý a za dobu svého automobilového života vystřídal jen dva majitele. Ford vyráběl tuto i ve své době ojedinělou koncepci v letech 1915 - 1923. Právě tato archaická stavba karoserie byla v posledních letech výroby terčem posměchu a tak ji Ford spolu s modelem přezdívaným "telefonní budka" vyřadil z výroby. Paradoxně tyto dva modely dnes patří nyní k nejvyhledávanějším. Všimněte si, jak krkolomně se dostává řidič za volant a na druhou stranu kolik prostoru nabízí Téčko osádce na zadních sedadlech. Model T je jak pro značku Ford, tak i pro celé Státy navždy klíčovým vozem automobilové historie…

Obrázek

1923
Rok výroby

Obrázek

3,0l
Objem motoru

Obrázek

15 007 033
Vyrobených kusů

Není ten tvar karoserie úžasný...?

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá